Thursday, October 21, 2010

Majlis Graduasi SEKOLAH maksu... ^^

Hmm.. minggu stadi week aku balik umah maksu (maintain jew, huhu...), boring duk di melaka. Amek angin kat Gemas, release tensen stadi yg amat hebat..huhu. Lg pn boleh dikatakan majoriti budak2 umah aku balik.
Ha! aku berkesempatan dtg ke majlis graduasi pelajar kat sekolah maksu, hebat sungguh perarakan dan sambutan acara yg di jalankan... Kagum2x...Kat sekolah aku dulu xde la majlis grand2 camni nk hbis blaja, da mcm kat universiti plk...haha, siap pkai jubah konvo n naik pentas amek skroll... Nikmat sunguh pelajar sekolah tu... Alhamdulillah ramai pelajar yg cemerlang d lahirkan, nmun masalah yg msih ibubapa dan guru runsing adalah berkaitan akhlak remaja yg makin menurun ni... Hmm, sma2 lah kita berikhtiar cara membendungnya, maga Allah mmbantu.. Pling best ramai pelajar2 kat sne panggil aku "Cikgu", haha, siap nk bergambar, amek no tepon bagai... Tp yg xblh blh dowang ckp mka ak sama ngn pelakon dalam drama indon Para Pencari Tuhan... ???, aku tgok xdew pon... ade2 je dak2 n... Sgt best pegi sana, pat tgok bnyk persembahan kebudayaan masyrkt kat situ. Tghri aku g mkn kat uma fara, kat2 ngn sekolah maksu... Tmksh fara n famili masakkn utk sayer...hihi.. ^^ Ptg tu smbung utk anugerah bg guru & murid cemerlang ko-kukurikulum plk... Tmksh Allah, hepi sy kat sne...
 
yhe kat DEWAN ~~~
 Student cilik yg wat persembahan... ^^

 Nasyid dri BADAR..


Yang Paling spesel tyme dowang nk msuk untuk berGRADUASI... mmg ade kelainannya
(^_^) sila tgok video yg xseberape ni :

video


Harapancekgu : Ehemm, (koya cket) ,moga generasi akn datang lebih hebat dan mampu memimpin negara dan melonjakkan islam di mata dunia seperti zaman kegemilangan islam suatu masa dahulu....
Masihkah Kau Ingat...


1 comment: