Wednesday, October 6, 2010

Kepada SIAPA HARAPAN INI DI TUJU ???


Sering kt meletakkan harapan kepada seseorang yg bergelar manusia... Lantaran kasih dan cinta melebihi segalanya.. Selalu kita lupa Dia yg mencipta, yg sentisa melihat dan menjaga. Sebesar kuasa yg yang mampu melunaskan segalanya, mampukah kt menentangNYa???

Kehidupan yg kt alami ini adalah kuniaan dan nikmt yg xterkira... tanda kasih syg Allah kpd kt, sedarkah kt? Bagaimana cara kt membalas segala nikmat pemberianNya?? Sbg hamba yg beriman @ kuffur kedana, fkir2kn wahai sahabatku sekalian...(jg mengingatkn pd diri sendiri..)

Kehidupan ini hilang serinya tanpa diwarnai dengan pelbagai ujian, cabaran dan dugaan. Bagaimana bentuk ujian itu, hanya Allah yg mengetahui..namun, Allah telah mnjelaskn ujian di timpakan bg yg mmpu mnggungnya shj dan juga utk mnguji keimanan setiap hamba...

Terkadang, rasa hangat air mata ini kerana rasa bersalah dan berdosa terhadap Allah SWT. Lihat diri kita, lihatlah jasad kita ini, bukankah kita ini hamba yang terlalu kerdil? Bukankah kita ini terlalu hina? Bukankah kita ini terlalu dhaif?

Tetapi kenapa kita terlalu ego? (Jua untk diriku ini...)Kenapa kita selalu mengingkari arahanNya. Kenapakah kita ini terlalu angkuh? Sedangkan kita ini tiada apa-apa. Kenapakah kita selalu begini?

Inilah manusia, inilah rupa gaya insan yang berlagak sombong di hadapan Allah SWT. Shbt2 semua, ketika menulis catatan perkongsian ini saya berada dalam rasa diri ini terlalu banyak salah, banyak dosa kepada DIa yg terlalu maha memberi nikmat.

HARAPAN, sandarkan hanya pada Yang Maha Pencipta... T_T

Wahai Tuhanku yang Esa, bila terkenangkan dosaku betapa rasa gerunnya hati ini untuk berhadapan denganMu.

setiapdetikberganti : Ampunkan segala DOSA2 ku....



No comments:

Post a Comment