Tuesday, October 9, 2012

Redakan sesakku ~


Berat angin yang melalui ronggaku ini.
Seperti separuh dari jiwaku telah hilang melayang,
pergi bersama semangatku~ Dalam sedar aku kehilangan...

Bukan benci, namun berhati-hati. Kau juga masih samar-samar.
Silau dengan cahaya yang memancar.
Aku tahu sinarku bukan seperti sinar sang mentari yang lain.
Aku redup dan tidak berkaca seperti yang lain.
Kerana takdir bukan padaku.

Ini yang terbaik agar kita tidak terjatuh.
Beri aku kekuatan ya Allah,
hapus segala rasa ini
hapus segala resah ini
hapus segala dilema ini
hapus segala keraguan ini
hapus segala rindu ini
hapus segala cinta ini
hapus segala sisa air mata ini
hapus segala derita ini
hapus segala duka ini
hapus segala perih ini
hapus segala lemah jiwa ini...
Gantilah dengan manisnya cintamu Allah....

Sesuatu yang aku sayang terpaksa jua ku layarkan..
Harap ia akan ke destinasi bersama mentarinya.
Aku akan tersenyum di sini menunggu bahagianya.
Sedar, perit bagiku. Pedih baginya... Luka telah kuhulur.

'Namun, ia tidak akan selamanya..  masa adalah ubatnya..'
'Jika ada jodoh, maka kau akan bersamaku nanti. Jika tiada aku relakan kau pergi..
Selamanya kita akan bersahabat'

Itu pernah kau ucap padaku. Suatu ketika dulu.
Apa yang mampu ku lakukan adalah mencari kekuatan,
Andai tersurat kau jodohku, kita pasti bersama juga.
Andai kau bukan jodohku, kau sahabat terbaik selamanya.
Pemilik rusukku, demi sejati cintamu.
Akan aku pelihara segala cinta ini buatmu.
Bakal suamiku, semoga Allah cepat pertemukan aku denganmu...
Insha'Allah.



No comments:

Post a Comment