Saturday, February 2, 2013

Cahaya *



Aku pernah silau dengan cahaya
Aku putus asa dengan pancaran dalam gelita
Aku hanyut dalam kosong jiwa
Tercari-cari pintu sebenar
Tanpa lelah walau ragu kadang mencabar .

Aduhai !
Tidak terdaya lagi aku
Rapuh imanku dalam penantian
Dunia bagiku amat melelahkan
Dengan buta dan kesamaran tetap aku mencari jalan
walau penat bertandang .

Cinta bukanlah racun
Sebagai kacamata bagi yang beriman
Percaya tentang hikmah dibalik segala..
Ia ada didalam qalbi
Ia jauh disudut naluri
Ia lembut menyentuh sanubari
Ia kudus dalam indah teruji
Ia kasih sayang maha sejati
Itulah cinta sang Ilahi
Ya Rabbi
Cahaya yang silau akhirnya hilang dengan kasihMu
Terbentang luas jalan kebenaran tika Kau redupkan suasana itu
Aku kaku dengan usapan lembut angin fitrah
Dingin yang menusuk hingga ke ruang hati ku yang selama ini sepi
Kini segalanya berubah bila Engkau ajari

Cahaya tidak lagi musuhku
Malah teman dalam menunjuki arah musafir ini
Terima kasih yang tidak berbagi
Demi dzatMu aku akur dan benar mengerti...
"Tiada Tuhan selainMu ya Allah ~"




Alhamdulillah  ; CikHer , berusaha!

No comments:

Post a Comment