Wednesday, January 26, 2011

Layang-layang... ^^


BAK burung terbang bebas di awangan, begitulah juga perasaan sesiapa tatkala menerbangkan layang-layang di udara. Apatah lagi dengan pelbagai bentuk dan warna, kepuasan serta keseronokan sukar diungkap dengan kata-kata.

Mungkin sebab itulah permainan layang-layang yang dipercayai bermula sejak lebih 500 tahun lalu bukan saja dimain oleh budak kampung di Malaysia, malah turut popular di seluruh dunia.

Layang-layang ditafsirkan berbeza mengikut budaya dan masyarakat berbilang bangsa di dunia. Malah, ia dapat dilihat melalui reka bentuknya yang pelbagai.

Sejak akhir-akhir ini, minat kepada layang2 amat memuncak. Mungkin Nampak cam x ade ape yang menarik mengenainya, tapi saya merasakan ia memang dapat membuat mood kembali ceria dan menghilangkan stress, tambahan pula tempat yang saya selalu main tu dekat dengan pantai. Subahanallah alangkah indah nan damai! Bila mata memandang ke arah langit, saya akan dapat melihat awan berarak seiring dengan layang2 saya, sayu rasa. Kerdil sguh kudrat hamba... besarnya ciptaanNya, Maha Hebat!

(cumil x layang-layang saya??? hehe..)


Kat sane ramai keluarga menghabiskan masa lapang bersama, tak terkecuali jugak di pesisir pantai yg di penuhi couple2 yg sguh TIDAK sedap mata memandang. Niat ke pantai untuk melihat kebesaran Allah, jangan pula di pesongkan nawaitu(niat).. nanti rugi, pahala x dapat, dose berlipat2.. renung2kan & selamat beramal! ^^




2 comments:

  1. comel ngat wa ye..beli 10 rial se owk..kita lame owh doh maen wa..kecik dulu je main wa bulan..uat diri..lening panda ke dok xahu uat wa..lm owh tinggal..bdak2 lening xpanda uat wa..tinggal lake doh permainan tradisi kita..main game je panda owk..ke yhe rse gane..!!

    ReplyDelete
  2. tmksh.
    mn de 10 ya... 15 ya tu..hoho
    yhe bule g ar klu nk wt wa sdirik..p kijean nk g beli ketas ye..
    hurm, tulah..agak stuju gok posen..^^
    btw, hidup sukan utk ngara!

    ReplyDelete