Saturday, May 15, 2010

Endau Rompin...



Kngn baru tyme ak g BTN kat endau rompin... mcm2 ak blajar, aku dpt tgok dan nilai kat sane. Ianya amat bermakna buat ak, lagipon ak kan sorg yg sgt gler ske aktvt luar cenggini... Tdo lam khemah, naek kayak, jungle trcking...msk, mandi sungai... etc. Wah! indah sungguh tyme tu..

First pjlnn ke Pahang tu ak sdikit gusar, tkot kehadiran ak ade mnimbulkan ketidakselesaan pd seseorg. Aku nekad, sgla yg Allah rencanakan pasti terbaik. Alhamdulillah hubungn persahabatn kami Allah kukuhkan kembali. bkn mdh bg ak nk lupakn sahabat.

Tyme tu, aku group merah. best, kmi punyer fasi ustaz...mka cam afdlin shauki. hehe, sgt klaka dan best.. Paling ak touching ble aku dgr 'anda sbg srg pmmpin ape yg anda mmpu sumbangkn...?' As a khalifah d ats mka bumi Allah ni aku sedar 1 perkara, mnunaikan hak diri adalah amanah, nmun mnegakkn aml maaruf dn mncegah kmungkaran adalah kwajipn... mmbuatkan ak terkedu... d tahap manakah aku sekarang ni?

Mak ak slalu ckp, aku da besar dan bijak dah untk buat kptsn berdasarkn garis pnduan yg ada, iaitu agama..tokwan pown berkata bgtu. Ayah ckp anak Hero kne pantas & cekap dlm mmbuat kptsn, ikot gerak hati. Tp 'kptsn' akn berdepan ngn 'pilihan yg mn mmg mnyesakkan jiwa ragaku.. hmm, berat tugas sbg pemimpin.. hebatnya Nabi dan para sahabat, terkenang gak syair arab yg aku dgr kat rompin tyme ceramh,

Apalah mnusia klu tidak dgn akalnya.....
Apalah ilmu klu tidak dgn amalannya....
Apalah amalan klu tidak dgn ikhlasnya...


Subahanallah, pimpinlah hambaMu ke jalan yg Kau redhai.....Amin...


No comments:

Post a Comment